Artikel

5 Sifat Perempuan Dalam Pandangan Adat Minangkabau

Perempuan Minang
Perempuan Minang

Perempuan Minang via gentaandalas.com

Kali ini kita akan membahas sifat-sifat perempuan dalam pandangan adat minangkabau. Tulisan ini disarikan dari rekaman “Pituah Ayah Untuak Anak Padusi” yang dibuat oleh Balairong Grup Jakarta yang dipimpin oleh Yus Datuak Perpatih.

Tulisan ini sepenuhnya dalam bahasa minang, karena memang isinya adalah nasehat bagi perempuan minang terutama bagi generasi muda. Bahasa Minangnya banyak mengandung kata-kata yang mungkin kurang akrab, karena kosa katanya bahasa minang lama, jadi saya coba terjemahkan ke dalam Indonesia, tapi hanya pada bagian kesimpuan. Selamat membaca:

1. Parampuan Barau-Barau

Buruang Barau-Barau

Buruang Barau-Barau

Ilia ota mudiak bagunjiang, mangecek asa tangango, rundiang bunyi piluru, galaknyo badaram daram, ado kalonyo dak tau ujuang jo pangka. Urang kanai tak diagak, baa muncuang co rapak piuah. Ba kulialiak incek mato, bajagangan urek lihia nyo, itu tabiat dak tapuji. Buruak sipaik sumbang kurenah, cilako dek urang parampuan.

Kok dak sopan dipandang urang, Supel, Anggun, keibuan feminim baso kini, bakatolah jo lunak lambuik, banyak kan sengeng dari galak, sabuik sakadar nan paguno. Barundiang usah barabuik-rabuik, mangecek baganti-ganti, danga kan dulu tutua urang, lah tumbuah baru disiang. Tapi kok indak paralu bana, rancak lah diam antok sajo. Sabab dek lidah indak batulang, dek bibia indak bapaga, banyak kecek banyak nan sasek, banyak kato banyak nan lato.

Baca Juga: Dear Anak Muda Minang, Ini 4 Jalan Yang Harus Kalian Tahu
Baca Juga: Gara-Gara 5 Hal Ini Orang Minang Dibilang Pelit

Banyak minyak taruah ateh batu. Dapek dikauik dikampuangkan. Tapi kalau lah muluik nan taserak bateba dibaok angin indak tapiliah2 lai. Bicara itu perak diam itu emas baitu pituah rang pandai.

Barau-barau adalah jenis burung yang dalam bahasa Indonesia adalah burung Cucak Rowo. Bagaimana sifat perempuan barau-barau? Inilah tipe perempuan yang sering bergunjing, rajin ngobrol ngalor ngidul nggak jelas ujung pangkalnya. Kalau ketawa keras-keras, nggak liat-liat tempat. Sifat ini adalah sifat yang tak patut ditiru dan dipakai sebagai seorang perempuan.

bersambung ke halaman selanjutnya

Pages: 1 2 3 4 5

To Top